Ideális vásárló sablon
Elemezd a célközönségedet! Tudjuk, hogy a csapból is ez folyik, de nem vedd félvállról!
Te pontosan tudod, kinek van szüksége a szolgáltatásodra / termékedre?
Az nem jó válasz, hogy "mindenkinek, akinek hasznos a cuccom...!"
- Ismered a problémáit?
- Tudod, hogy milyen csalódások érték már a termékköröddel kapcsolatban?
- Tudod, hogy honnan tájékozódik, ha hasonló terméket/szolgáltatást keres, mint amit Te nyújtasz?
- Kire hallgat, milyen tényezők befolyásolják a döntéseit?
Az ideális ügyfél (avatár) meghatározása, újra definiálása nagyon fontos lépés, mert segít kijelölni az irányokat! Minél többet tudsz róluk, annál jobban tudod hozzájuk igazítani a vállalkozásod marketingjét, kommunikációját.
Ha már korábban elvégezted az ügyfél-profilozást, akkor nézd át újra, egészítsd ki, hiszen azóta már biztosan több az ismereted a célpiacodról. Ne feledd, a naprakészség a legfontosabb tényező!
A legpontosabb képet akkor kapod, ha nem a megérzéseidre hagyatkozol, hanem kutakodsz és alaposan elemzed a célpiacod résztvevőit!
- jobban megismerd és megértsd a vevőidet,
- hitelesebben, hatékonyabban kommunikálj velük,
- jobb ügyfélélményt nyújts nekik,
- hatékonyabb marketing kampányokat állíts össze,
- az igényeiknek megfelelően fejleszd a szolgáltatásodat/termékedet,
- meghallják és meg is értsék üzeneted,
- több pénzt keress.
Kérd az INGYENES segédletet, hogy könnyebben kialakítsd az ideális ügyfeled képét!